Tuesday, September 27, 2005

MAMA OH MAMA...

Sedar tak sedar hampir 3 bulan i jadi mak. MAK. Satu perkataan yang sangat asing memandangkan kita masih lagi tengah huha huhah. Tengok2 dah jadi mak.Sampai sekarang i masih lagi dalam keadaan blur,"Betul ke aku ni dah ada anak". Macam tak caye jer.

tapi bila tengok insan kecil di hadapan mata ni, terasa seperti kuch2 hota hai. Sengih2 dengan gusinyer tu. Bau susu masam. Rambut alahai seconit jer. Mata chinky nyer. Memang kuch2 hota hai angie. Tapi bila dia nangis, adui,runtuh bumbung rasanya.

Sekarang ni lagi terasa disebabkan kita dah duduk sendiri, bukan dengan mak lagi. Kalau dengan mak, bila Djah nangis jer terus bagi kat opah dia. Opah la yang periksa lampin, tukar lampin, mandikan, kena dodoikan dan buat susu dia.

Minggu yang pertama tu rasa seperti nak nangis jer (dah nangis dah pun). Penat sangat!!! Tapi lama-kelamaan kita jadi lali dan boleh agak lepas ni apa dia nak. Walaubagaimanapun penat tetap penat.

I tabik spring pada ibu-ibu yang berkerjaya di luar sana terutama pada ibu tunggal. i tak dapat bayangkan bagaimana hebatnya tanggungjawab mereka. So to Zai, TOINGGGG!!!!! TABIK SPRING UNTUK PUAN!!!

No comments: